پروفسور بیژن داوری، عضو ارشد شرکت آی. بی. ام

//پروفسور بیژن داوری، عضو ارشد شرکت آی. بی. ام

پروفسور بیژن داوری، عضو ارشد شرکت آی. بی. ام

پروفسور بیژن داوری

متولد تهران و دکترای مهندسی الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک رنسلیر (Rensselaer Polytechnic Institute) در سال 1984. ابتدا به عنوان محقق در شرکت IBM مشغول به فعالیت شد. وی در سال 1996 به عنوان یکی از برجسته ترین افراد شاغل در شرکت IBM شهرت یافت و در سال 1998 به عنوان معاون ارشد کمپانی IBM شناخته شد. در سال 2003 از وی به عنوان معاون ارشد نسل آینده تکنولوژی یاد شد. شرکت IBM بزرگ ترین شرکت رایانه ای جهان است و بزرگ ترین خط تولید رایانه و سخت افزارهای رایانه ای در جهان را دارد.

عضو ارشد شرکت IBM یک جایگاه انتصابی است که از سوی مدیرعامل این شرکت به افرادی با شرایط خاص داده می شود. این سمت معمولا هر سال در ماه مه یا ژوئن به 4 تا 9 نفر داده می شود و بالاترین افتخاری است که یک دانشمند یا مهندس یا برنامه نویس در این شرکت می تواند کسب کند. برنامه تعیین عضو ارشد را از سال 1962 توماس واتسون پسر، به عنوان راهی برای تشویق خلاقیت در بین متخصصان فنی استثنایی شرکت بنیان گذاری کرد. نخستین انتصاب ها در سال 1963 صورت گرفت.
شرایط احراز این سمت بسیار سختگیرانه است و در آن موفقیت های فنی بزرگ در نظر گرفته می شود. نامزدهای احراز این سمت نه تنها باید پیشینه ای از موفقیت های بزرگ داشته باشند بلکه ظرفیت ادامه حرکت در این مسیر نیز در آنها دیده شود. به کسانی که در این گروه قرار گیرند امکان تحقیق در حوزه های تخصصی خود داده می شود. پروفسور بیژن داوری دارای این جایگاه است.
توسط |2018-10-09T18:01:33+03:30اکتبر 9th, 2018|اخبار|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

ارسال یک دیدگاه