وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های کانادا

//وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های کانادا

وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های کانادا

 وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های کانادا

در دو دانشگاه تورنتو (گروه تمدن‌های شرقی) و مک گیل(مرکز مطالعات اسلامی) زبان فارسی به‌عنوان یکی از دروس اختیاری ارائه می‌شود. مطالب و موضوعات مورد تدریس بیش‌تر جنبه آموزش زبان دارد؛ نه ادبیات و فرهنگ و تمدن ایرانی. این دانشگاه‌ها، استاد تمام وقت برای زبان فارسی ندارند.
دانشجویان ایرانی مقیم کانادا، مجاز به انتخاب این درس به‌عنوان واحد تحصیلی نیستند؛ این امر به دلیل پایین بودن سطح مطالب ارائه شده در دانشگاه‌هاست.
از آن جا که تحصیل در کانادا هزینه بسیاری دارد، معمولا افراد در انتخاب دروس و واحدهای درسی با آینده‌نگری و دقت بیشتری عمل می‌کنند تا دستیابی آن ها به شغل مناسب هموار شود. بنابراین، اگر دروسی آیندۀ شغلی روشن و قابل قبولی را برای افراد تضمین کند، استقبال عمومی از آن درس و رشته بیشتر می‌شود.
از طرف دیگر، به دلیل پذیرش تنوع فرهنگ‌ در کانادا و حضور تعداد بسیار مهاجران در این کشور، هرگاه تعداد داوطلبان فراگیری زبان خاصی به حد کافی و مورد قبول مدارس و دانشگاه‌ها برسد، دولت کانادا مسئول برگزاری کلاس درس مورد درخواست است. از این‌رو، اگر تعداد متقاضیان فراگیری زبان فارسی به جهت نیاز و علاقه به مطالعه در خصوص تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران افزایش یابد، دانشگاه موظف است کرسی زبان و ادبیات فارسی یا دیگر موضوعات مرتبط با ایران‌شناسی را دایر کند.

توسط |2018-03-13T10:48:33+03:30مارس 13th, 2018|اخبار|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

ارسال یک دیدگاه